Marvinler Ölmesin

Tam iki buçuk senedir balık besliyorum. Aslında daha önce de besledim, bu ilk olmuyor. Ama ilk defa bir beta besliyorum. Daha önce hep tonton yuvarlak tipli turuncu Japon balıkları beslemiştim. Her defasında da isimlerini aynı koydum, Marvin! (bknz. Her Otosptopçunun Galaksi Rehberi - sevgili depresif robot için de ayrıca bir şeyler yazmak gerek sanırım, belki daha sonra)

Ancak nedense bugüne kadar, internet denen muhteşem icat her gün elimin altında olmasına ve hayatımda ciddi bir yer edinmiş olmasına rağmen (gerçi hergün aynı şeyleri yapıyorum, nedir bu tutku henüz çözemedim) geçen güne kadar oturup da Google’a sormadım “Hey Google! Bu balıklara nasıl bakmak gerekir, su sıcaklığı ne olmalı, dezenfekte etmeli mi suyunu, ne yer ne içerler?” vesaire… (Balıklar susuyor mu acaba? Geçen sene arkadaşımla Hisar’da balıkçıları izlerken aklımıza gelmişti. Bunu da henüz sormadım Google’a. Her şeyi bir anda öğrenmenin alemi yok.) Öğrendiklerime bakılırsa gayet hayati önem taşıyan bilgilere ulaştım ve belki aynı benim gibi bir gün bir beta alırsınız veya size hediye edilirse diye (benimki hediye gelmişti) bu hayati noktaları paylaşayım dedim. Başlıyoruz, bir ki..

Beta Balıklarının Bakımı için Altın Öğütler (Daha Doğrusu Asla Yapılmaması Gerekenler)
1 - Balığınızı fanusta veya annenizden kalma büyük peynir kavanozlarında beslemek (Kesinlikle en az 30 cm genişliğinde ve 30 cm yüksekliğinde bir akvaryumda beslenmeli)
2 - Suyuna kışın üşümesin diye sıcak suyu, yazın terlemesin diye soğuk su katmak (23 dereceyi tutturmak gerekiyormuş, her ısıda yaşamıyor)
3 - Yemi bitince yenisini almaya üşenip ekmek yemeye alıştırmak
4 - Suyunu değiştirirken balığı elinizle kavramaya çalışmak (bu tüm balıklar için geçerli sanırım, ama betalar iyice ufalıyor sanki tutulamaz duruma geliyorlar)
5 - Canı sıkılmasın diye yanına arkadaş almak (Pek arkadaş canlısı olduğu söylenemez, saldırgan veya asabi balık olarak geçiyor genelde)
6 - O da sevişsin hakkı var yazık deyip dişisini yanına koymak (Parçalar valla benden söylemesi)
7 - Fanusun önünde ayna unutmak (Sinir, stresten ölebilir balık, en büyük düşmanı kendi cinsi çünkü)

Yanına başka bir balık koymak dışında yukarı saydıklarımın hepsini ben yaptım. Hala da yapıyorum, ama ekmeği kestim. Ortalama 4 sene yaşıyorlarmış. Bakalım Marvin kaç yaşına kadar dayanacak. Ama ben onu bir kez olsun milli olmadan diğer dünyaya göndermek istemiyorum. Sanırım üşenmeye devam edeceğim…

1 y o r u m :: Marvinler Ölmesin

  1. dayanamadı pötibörsüzlüğe,sadece bir kaç gün daha gerekliydi oysa

    elveda marvin...

Yorum Gönder